A A A
  • sfeerbeeld_1.jpg
  • sfeerbeeld_2.jpg
  • sfeerbeeld_3.jpg
  • sfeerbeeld_4.jpg
  • sfeerbeeld_4d01_527113a.jpg
  • sfeerbeeld_4daagse034.jpg
  • sfeerbeeld_11.jpg
  • sfeerbeeld_LR_reportage4daagse_2315.jpg
  • sfeerbeeld_LR_reportage4daagse_2551.jpg

Resultaten onderzoek Mulier Instituut

Vierdaagse stimuleert sociale contacten en gevoel van verbondenheid.


Bijna de helft van de deelnemers aan de Nijmeegse Vierdaagse (45%) geeft aan dat ze door de Vierdaagse beter contact hebben gekregen met mensen die ze al kenden. Ruim een derde van de wandelaars (37%) zegt door de Vierdaagse nieuwe vriendschappen te hebben opgedaan. Het overgrote merendeel van de Nederlanders (83%) noemt het een evenement waar Nederland trots op mag zijn.

Dit blijkt uit de rapportage ‘De Kracht van de Vierdaagse’, opgesteld door Koen Breedveld, directeur van het Mulier Instituut en bijzonder hoogleraar aan de Radboud Universiteit in Nijmegen en Nienke Lammertink (studente sociologie Radboud Universiteit en stagiair Mulier Instituut).

De Nijmeegse Vierdaagse, die dinsdag aan zijn honderdste editie begint, is uitgegroeid tot een van de grootste sportevenementen van het land. Anders dan bij veel andere sporten trekt de Vierdaagse niet alleen jongeren, maar juist ook veel ouderen. Naar schatting hebben een half miljoen mensen (ooit) meegedaan aan de Vierdaagse, 12,6 miljoen volwassen Nederlanders (95%) kennen de Vierdaagse en 7,5 miljoen volwassen hebben in hun kennissenkring iemand die de afgelopen jaren aan de Vierdaagse heeft deelgenomen. De Vierdaagse blijkt een dankbaar gespreksonderwerp bij sociale ontmoetingen.

Klik hier om de rapportage ‘Kracht van de Vierdaagse’ te downloaden (pdf).

Breedveld

Bron: Mulier Instituut

Copyright © 2017 vierdaagseonderzoek.nl | Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. | powered by RenewMyID